eMobility
De eActros is klaar voor de toekomst.
De eActros is klaar voor de toekomst.
De nieuwe eActros - Charged and ready.
Ontdek de toekomst van duurzaam transport met de eerste volledig elektrische truck van Mercedes-Benz Trucks. De eActros is niet zomaar een truck; het is een voorloper in milieuvriendelijke technologie en innovatie. Naast de standaard services biedt de eActros oplossing ook nieuwe eConsulting en slimme digitale oplossingen. Dit alles helpt ons dichter bij het doel van lokaal emissievrij rijden te komen.
Actieradius.
De eActros is verkrijgbaar in twee varianten: met drie of vier accu's. Elke lithium-ionaccu heeft een capaciteit van ongeveer 112 kWh. Dit betekent een totale accucapaciteit van ongeveer 336 kWh (met drie accu's) of 448 kWh (met vier accu's). Hiermee kunnen afstanden tot 330 km of 400 km worden gereden. De precieze actieradius hangt af van factoren zoals de route, het rijgedrag, de buitentemperatuur, de lading en de opbouw. Dankzij deze krachtige accu's is de eActros ideaal voor zwaar distributietransport in steden.
Opladen.
Tankstation wordt laadstation. Het gestandaardiseerde laadsysteem maakt het laadproces van de eActros zo intuïtief mogelijk: elektronische parkeerrem aantrekken, voertuig ontgrendelen, de CCS-Combo-2-stekker op de laadaansluiting van het voertuig aansluiten (deze vergrendelt automatisch) en meteen kan het laadproces beginnen!
Bij een laadvermogen van 160 kW kan de reis binnen iets meer dan een uur (bij drie accu's) of ongeveer anderhalf uur (bij vier accu's) van 20 naar 80% weer worden vervolgd. De gemiddelde oplaadtijd is onder andere afhankelijk van de buiten- en voertuigtemperatuur, de laadtoestand van de accu's en het oplaadvermogen van de oplaadpaal. Om het onder stroom staande laadproces te beëindigen, moet de stoptoets naast de laadaansluiting worden ingedrukt en het voertuig worden ontgrendeld.
Benieuwd of u uw dagelijkse route kunt afleggen met een elektrisch aangedreven vrachtwagen? klik dan op de onderstaande link!
Assistentiesystemen voor meer veiligheid.
Uiteraard wordt de eActros standaard geleverd met beproefde assistentiesystemen van Mercedes-Benz Trucks, die bestuurders met name verkeer in de stad ondersteunen: van stabiliteitsregelingassistent, rijstrookassistent, aandachtsassistent en Sideguard Assist tot Active Brake Assist 5, bandenspanningscontrole en rolstabiliteitsassistent. De chauffeurscabine wordt ook uitgerust met een nieuw branddetectie- en alarmsysteem om chauffeurs vroegtijdig te waarschuwen in geval van een noodsituatie. Zo willen wij het werk in het zware distributieverkeer in de stad veilig en efficiënt maken.
Bovendien zijn alle eActros varianten standaard uitgerust met het wettelijk voorgeschreven Acoustic Vehicle Alert System. Dit is een akoestisch waarschuwingssysteem dat bij snelheden tot 60 km/u klinkt om verkeersdeelnemers over het voertuig te informeren. Dit kan voor meer veiligheid zorgen.
De Zero-emissiezones
Om de leefbaarheid en het winkel- en verblijfsklimaat in de stad te verbeteren en de overlast te beperken stellen 28 gemeenten een gebied in zonder uitstoot van schadelijke stoffen. Zo'n gebied noemen we een zero-emissiezone (afgekort: ZE-zone). Dit betekent dat bestel- en vrachtauto's in de ZE-zone vanaf 1 januari 2025 uitstootvrij moeten zijn. Voor een aantal voertuigcategorieën is er tot 2030 een overgangsregeling. Lees op opwegnaarzes.nl alles over de zones en hoe u zich hier het beste op kunt voorbereiden.
_____________________________________________________________________________________________________
Heeft u een vraag over de eActros of benieuwd naar de mogelijkheden? Neem gerust contact met ons op.
_____________________________________________________________________________________________________